יום שישי, 28 בינואר 2011

הגיגים ליום המשפחה 2011


ראשית דבר
קצת התבלבלנו עם השנים. אם לפני כמה שנים, לאמא היה יום אחד בשנה, יום שהוא מיוחד רק בשבילה, בשנים האחרונות  גזלו לה אותו והפכו אותו ליום של כולנו. כך נעלם לו יום האם וקבלנו את יום המשפחה. כ"כ ישראלי מצדנו לקחת משהו של מישהו אחר ולהפוך אותו לשלנו, ממש כמו הברזים מבתי המלון בתורכיה… אך למרות הכול, מה זה משנה? הרי מה שחשוב זו ההכרה וההבנה בעובדה שסובבים אותנו האנשים הכי חשובים בעולם.


כל אחד והמשפחה שלו
אז מה מאפיין את המשפחה שלכם? משפחה וחצי או משפחה רחבה? אבא ואימא? סבא וסבתא? חברים מאוד טובים או אפילו אולי בעלי חיים? כל אחד מגדיר עבור עצמו מהי משפחה בשבילו. אך למרות השוני בהגדרה, הכוונה והמטרה של כולם מאוד ברורה. כולנו רוצים להיות כל הזמן מוקפים באהובים. כאלו שיחבקו אך גם ידעו להתרחק כשצריך. כאלו שיקשיבו ויעזרו בעת צרה ובעת שמחה שיהיו שותפים לחגיגה. כאלו שנדע שלא משנה מה, תמיד, אבל תמיד יהיו שם בשביל לתת עזרה ויקבלו אותנו, לא משנה מה. הם אלו שיעטפו, יקשיבו, יבינו ויסלחו לנו אם קמנו היום על רגל שמאל והכי הכי חשובה היא הידיעה שמבלי שנדבר, נדע  שהם יבינו מה קורה ומה אנחנו צרכים. מעין קשר טלפתי קוסמי כזה אשר נותן משען נעים, בטוח ונוח לגב. כזה שאפילו בחנויות האורטופדיות הכי טובות אין.

משפחה לא בוחרים
יום אחד לפני המון שנים אבא פגש את אימא. הם התאהבו, התחתנו והחליטו ככה על דעת עצמם להוליד ילדים. זו תמצית הסיפור והבסיס לטענה שמשפחה לא ניתנת לבחירה. אז נכון, אבא נוחר ולא נותן בלילה לישון ואם הוא כבר ער אז הוא כבר ידאג להזכיר לנו שקבלנו חשבון טלפון ועד כמה שהוא זוכר, עדיין לא זכינו בלוטו. ויש גם את אימא שמשגעת אותנו עם טלפונים דואגים בזמנים הכי לא מתאימים, פשוט כי מאוד חשוב לה  ממש עכשיו לדעת אם נבוא לארוחה בעוד שבועיים אצל הדודה.
.
השלם גדול מסך חלקיו
נכון, אז משפחה לא בוחרים ולא תמיד זה קל לחיות במסגרת המכונה משפחה. לכל אחד מאיתנו  יש את החיים שלו, את הבעיות בעבודה או בלימודים, חברים, תחביבים, שיגעונות ותכניות ליום שישי הקרוב וזה ממש מעצבן שצריך לוותר ובכל זאת להגיע לארוחה המשפחתית. אבל עזבו הכול, למרות שלפעמים זה קשה, אני יודע, ותנסו להתמקד בדבר החשוב באמת: אותם אנשים אשר אותם אתם מכנים משפחה נותנים ומוכנים לתת לכם כ"כ הרבה – נתינה חסרת מעצורים, גבולות ומגבלות ללא כל רצון ומחשבה לקבל בחזרה. אז נצלו את יום חג זה להביע הערכה והכרה שאתם חלק ממה שמכונה משפחה. מותר ואין מה לפחד, לפחות ביום הזה, להשמיע באוזניי יקירכם את אהבתכם. אם המצב אצלכם הוא קצת יותר בעייתי במשפחה, נצלו יום זה לתקן את המצב וזכרו תמיד כי השלם גדול מסך חלקיו.

בקיצור השנה לא שוכחים, בשישי הבא-04/02/11 יום המשפחה!!!

תגובה 1:

  1. שלום,
    אני מעוניינת להשתמש בתמונה השנייה שבעמוד הזה (זה של הצללית השחורה של המשפחה). האם תוכל להגיד לי מאיפה התמונה הזו?
    תודה רבה
    נעמה naama.fried1@gmail.com

    השבמחק