יום שלישי, 7 בדצמבר 2010

פרסומות ונהיגה בטוחה

לאחרונה ולאחר שכבר פקעה סבלנותי החלטתי לדבר על נושא שמפריע לי מאד בזמן נהיגה.
בזמן הנסיעה אני מדליק רדיו כדי לשמוע מוזיקה, דיווחי תנועה וכד'.
אבל, בשבועות האחרונים ישנה פרסומת אחת אשר מפרה את שלוותי - פרסומת ללוטו
הקריין אומר "והשבוע בלוטו" ואז נשמעת צווחת אימים, ואז הקריין ממשיך "ובדאבל לוטו" ובסוף הפרסומת נשמעת שוב צווחה.
אני נחשב לאדם יחסית שליו ורגוע, אבל מה לעשות, שבנהיגה בכבישי ישראל שכידוע לכולם מלאים בנהגים אדיבים ורגועים שמתנהגים כמו ג'נטלמנים אירופאים, הפרסומת הזו מצליחה להוציא אותי מדעתי. 
אז יש לי שני דברים לציין:
1) לכל תחנות הרדיו אשר מתחננות בפנינו לנסוע באופן רגוע על מנת לשמור על הבטיחות בדרכים - פרסומות כאלו לא עוזרות אלא רק מסלימות את מצב הרוח של הנהגים.
2) לגוף שנקרא "לוטו" - לא יכולתם למצוא פרסומת קצת יותר מקורית ויצירתית עד כדי כך שנאלצתם להסתפק בצווחה?


ההשפעה של שילוט חוצות על הבטיחות בדרכים

לשלטים הפרסומיים השפעה ישירה על הנהיגה שלנו. כמו לכל דבר שמסיח את דעתנו מהמתרחש על הכביש, דוגמת דיבור בטלפון סלולארי ואפילו החלפת תחנות ברדיו. שלטים אלו "שגונבים" את תשומת ליבנו מהפעולה העיקרית שעליה יש לתת את הדעת באותו רגע.
המטרה של השלטים היא להיות זכירים, לגרום לנו לחשוב עליהם גם כשהם נמצאים כבר מטרים רבים מאחורינו ומטרה זו סותרת לגמרי את המטרה שאמורה להיות לנו בנהיגה והיא התרכזות בכביש.
לכן, בפעם הבאה שאתם נוהגים כשלצד הדרך מוצב שילוט מסיח, נהגו לאט יותר, שמרו מרחק, אל תבצעו עקיפות מיותרות והיו ערים לכך שלא רק עליכם משפיעים השלטים הללו, אלא על כל הנהגים, דבר שעלול להוות סכנה, אם אינכם נוהגים במשנה זהירות. על גודל וסגנון השלטים אין לכם שליטה, אבל על הנהיגה שלכם בסביבתם יש לכם, לכן קחו אחריות על הבטיחות שלכם בכביש
שיהיה שבוע רגוע ושקט לכולם!!


תזכורת פרסומית לחשיבות של חגורות בטיחות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה