יום שלישי, 21 בדצמבר 2010

שכונת הדר, סיפור הצלחה או כישלון?


בתור תושב רמת השרון שגדל בשכונת אוסישקין, בשנים האחרונות התחברתי לרובע אחר בעיר. רובע שצלח באופן מרשים את טורניר שכונות 2010, רובע שזוכר ולא שוכח את אחד מהלבבות הגדולים שצמחו בו יוני פישמן ז"ל ובעיקר רובע שידע הרבה עליות ומורדות לאורך השנים.
לאורך השנים מתמודדים תושבי שכונת הדר עם קללה לא פשוטה, הכישלונות רודפים אותם בכל התחומים בזה אחר זה. חיי הזוגיות של בוגרי השכונה מאז ומתמיד עולים על שרטון. דובר אנונימי מתוך השכונה: "הקללה מקשה על חיינו".
לאחרונה חלה תפנית משמעותית בשכונה. כמה מתושבי השכונה מעידים על מערכות יחסים מוצלחות ויש שיעידו על רגשות עזים. בנוסף לכך, כפי שכבר ציינתי הפתעה גדולה הרעישה את העיר רמת השרון לפני כחודש כאשר הנבחרת של שכונת הדר ניצחה את טורניר הכדורגל של השכונות לשנת 2010. בין לבין בוגרי השכונה לומדים במוסדות האקדמים המצליחים ביותר, יש כאלו שאף סיימו את הלימודים ועושים את הצעדים הראשונים שלהם בתעשייה. 
 היסטוריה קלה:
על השטח שבו ניצב רובע הדר ברמת השרון היו פעם פרדסים. בית הספר הראשון שנבנה בשכונה קיבל את השם "הדר" כמזכרת מריח התפוזים של פעם. בסופו של דבר, הפך השם לשמה של השכונה כולה, שהוקמה בשנות ה-70 וה-80.
הרובע, הממוקם במרכז רמת השרון, גובל ברחוב הראשי, סוקולוב. הבתים בו הם ברובם בתים משותפים, למעט בתים פרטיים מעטים ממזרח לרחוב אוסישקין ובדרום-מערב הרובע. שני הרחובות הללו הם גם למעשה המרכז המסחרי של העיר. מלבד בתי העסק, רובע הדר כולל גם את בית העלמין הישן של רמת השרון.
לפני שנתיים ניהלו תושבים בהדר מאבק נגד החלטת העירייה להקצות קרקע להרחבה של בית הכנסת בשכונה. לטענתם, ההרחבה נועדה להוסיף למבנה גם אולם אירועים וכולל, מה שנתפס אצלם כניסיון לפגוע בסטטוס-קוו החילוני-דתי באזור. בסופו של דבר הערר נדחה.
גם ברמת השרון עלו מחירי הדירות בשנה האחרונה. העלייה המקומית נובעת מהביקוש וכן מהעובדה שאין בעיר כמעט בנייה חדשה. ברובע הדר נרשמה עלייה של 10% במחירי הדירות.
לסיום, בנימה אופטימית זאת אני מאחל לכולם שבוע נהדר וחג מולד שמח


תגובה 1:

  1. שכונת הדרים... מקום אגדי... הוא באמת קיים?
    או שמדובר באגדה עירונית?

    השבמחק